ورزش

دفاع دیدیه دشان از امباپه؛ او که سوپرمن نیست!

دفاع دیدیه دشان از امباپه؛ او که سوپرمن نیست!

کیلیان امباپه در اولین بازی خود با پیراهن رئال مادرید در سوپرجام اروپا مقابل آتالانتا گلزنی کرد، اما در سه بازی نخست خود در لالیگا نتوانست هیچ گل یا پاس گلی ثبت کند. او با دو گل در پیروزی ۲-۰ رئال مادرید مقابل رئال بتیس به اوج بازگشت و دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه، معتقد است که این بازیکن ۲۵ ساله می‌تواند با فشارهای موجود کنار بیاید.

دشان در مصاحبه‌ای گفت که گلزنی امباپه در لالیگا تغییری در نظر او ایجاد نمی‌کند: «دلیلی ندارد که پس از گلزنی امباپه در بازی آخرش آرام شده باشم، البته که خوشحال هستم. کیلیان به این فشارها در زندگی روزمره خود عادت دارد و استانداردهای بسیار بالایی برای خود تعیین می‌کند. کارلو آنچلوتی نگران گل نزدن‌های او نبود و من هم نبودم. کیلیان همیشه گل زده و باز هم گل خواهد زد.»

امباپه نه تنها در رئال مادرید بلکه در تیم ملی فرانسه در یورو ۲۰۲۴ هم نتوانست به سطح همیشگی خود برسد. کاپیتان تیم فرانسه تنها یک گل از روی نقطه پنالتی در مرحله گروهی مقابل لهستان به ثمر رساند. با این حال، دشان نگران افت فرم او پیش از آغاز لیگ ملت‌ها نیست.

دشان افزود: «تیم ملی فرانسه زمانی که کیلیان حضور دارد بهتر عمل می‌کند. تجربه نشان داده که حضور در تیم ملی برای بسیاری از بازیکنان فرصتی برای استراحت است. البته هنوز به بهترین فرم خود نرسیده، اما او ربات یا سوپرمن نیست. انتظارات از او بالاست. او توانایی فوق‌العاده‌ای در جذب و مدیریت تمام اتفاقات داخل و خارج از زمین دارد. اما می‌توان درک کرد که خستگی انسانی ممکن است تاثیرگذار باشد.»

امباپه به زودی در بازی‌های تیم ملی فرانسه مقابل ایتالیا و بلژیک در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به میدان خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: واکنش امباپه به مقایسه شدن با رونالدو؛ نمی‌خواهم کریستیانو باشم، من کیلیان هستم!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا